Światowa nowość!
Wszechstronny system transportu
System transportu wyprodukowany przez firmę Josef Wiegand GmbH o nazwie Wie-Li.
to wygodna i tania alternatywa dla mocowanych na stałe czy wyprzęganych systemów kolejek linowych. Czy latem, czy zimą – przy każdej pogodzie, również przy bardzo złych warunkach pogodowych – Wie-Li jest w stanie pokonać każde zadanie transportowe, a poza tym oferuje pełną przeżyć podróż z doliny na szczyt góry. Do obsługi całej kolejki wystarczy tylko jedna osoba, ponieważ sama kolejka i jej mechanizmy posiadają doskonały technicznie układ własnego nadzoru.
Światowa nowość funkcjonuje na następującej zasadzie:
W dolnej stacji, w dolinie wsiadają do wagonika kolejki Wie-Li liczni pasażerowie, kolorowo pomieszani, piesi, wędrowcy, saneczkarze ze swoimi sankami, bolidami, snowboardziści ze swoimi deskami, miłośnicy sportów ekstremalnych ze swoim sprzętem, narciarze ze swoimi nartami, skoczkowie narciarscy i zajmują miejsca siedzące. Następnie wagonik przemieszcza się po szynach z rur stalowych do trasy przejazdu w sposób całkowicie bezpieczny, bez ryzyka wykolejenia się. Następnie dochodzi do automatycznego sprzężenia się wagoników z liną transportową, która przebiega między rurami. Z prędkością 2 do 4 m/s lina stalowa przeciąga wagoniki do góry po trasie, która położona jest wyżej niż wysokość normalnej pokrywy śnieżnej bez konieczności budowania fundamentów. W ten sposób kolejka może bez problemu pokonywać zakręty w lewo i w prawo. Niewielkim kosztem można zapewnić możliwość wsiadania i wysiadania w dowolnym miejscu na trasie przejazdu.
W stacji górnej, która kontrolowana jest stale kamerami video, wagoniki odprzęgane są od liny i zatrzymują się dokładnie przed strefą wyjściową. Teraz pasażerowie mogą bezpiecznie i bez żadnego stresu opuścić swoje miejsca i następnie spokojnie wyjść z wagoników, zabierając swój cały sprzęt sportowy, a puste wagoniki przesuwane są dalej automatycznie do strefy wejściowej dla osób zjeżdżających w dół. Tutaj wsiadają wszyscy pasażerowie, którzy już cieszą się na zjazd w dół. Przed startem zjazdu kontrolowane są jeszcze magnesy zwalniaczy elektromagnetycznych, które odpowiedzialne są za regulację prędkości zjazdu wagonika w dół. Takie rozwiązanie techniczne funkcjonuje doskonale bez konieczności żadnych styków i bez konserwacji w dowolnych warunkach klimatycznych i pozwala na dowolne poprowadzenie trasy zjazdu, również w sąsiedztwie najbardziej ciekawych elementów trasy zjazdowej. Mosty, zakręty i pagórki zapewnią pasażerom mnóstwo ciekawych wrażeń. W końcu wagoniki Wie-Li docierają do strefy wyjściowej na dole w dolinie i pomału się zatrzymują. Po wyjściu przewożonych pasażerów wagoniki ustawiają się w kolejce do strefy wejściowej w stacji dolnej.
Jednak to jeszcze nie wszystko, ponieważ kolejka Wie-Li ma wielostronne funkcje. W przypadku większej ilości narciarzy krzesełka w wagoniku można przestawić tak, aby stały poprzecznie do kierunku jazdy. Umożliwia to wejście narciarzy do wagonika z założonymi nartami a następnie zajęcie przez nich miejsca siedzącego. Następnie w bardzo prosty sposób można opuścić znajdujący się i stojący wagonik w stacji górnej, przez wyjazd na nartach do przodu. Jest to komfort, którego nie może zaoferować ani kolejka linowa ani wyciąg orczykowy.
Jeśli kolejka Wie-Li dopasowana jest w sezonie zimowym np. do wymagań rosnącej cały czas rzeszy saneczkarzy to w lecie można dopasować ją dla innej grupy docelowej. Duża ilość gości, która z powodu strachu przed wysokością rezygnuje z przejazdu tradycyjną kolejką linową chętnie skorzysta z nowej kolejki Wie-Li: od małego dziecka do babci – kolejka Wie-Li używana może być niezależnie od wieku pasażera. Szczególną radość kolejka może sprawdzić rowerzystom, czy innym osobom uprawiającym sporty modne i ekstremalne jak np. zjeżdżanie na desce po trawie (snowboard na kółkach), ponieważ kolejka Wie-Li nie ma żadnych ograniczeń. A jeśli zacznie padać deszcz to istnieje możliwość rozłożenia lekkiego daszku z tworzywa makrolon i nikt już nie będzie mokry.
Zalety kolejki Wie-Li w skrócie:
- Wygoda przy wsiadaniu i wysiadaniu, wózek jest zatrzymywany, przejazd w krzesełkach,
- Wysoka wydajność, do 1200 osób na godzinę,
- Regulowana prędkość do 5m/ sekundę,
- Hamulce elektromagnetyczne, nie wymagają konserwacji (na bazie magnesów) stosowane są do zjazdu kolejki,
- Doskonała cena w porównaniu do innych systemów,
- Bardzo wytrzymała i nieniszcząca się konstrukcja, bez konieczności większych prac konserwacyjnych,
- Oszczędność personelu obsługowego, konieczna tylko 1 osoba,
- Nie ma konieczności pielęgnacji trasy wjazdu i zjazdu,
- Wielopoziomowe zabezpieczenia przez niekontrolowanym zjazdem w dół,
- Największy możliwy stopień bezpieczeństwa, gwarancja odbioru przez urząd nadzoru technicznego,
- Ustawienie bez konieczności budowania fundamentów betonowych,
- Doskonałe właściwości skrętne na zakrętach zarówno na trasie pod górę jak i z góry,
- Podwójne koła napędowe, niewielkie naprężenie liny,
- Możliwość wytyczenia przystanków pośrednich,
- Użytkowanie zimą i latem,
- Nowe grupy docelowe: saneczkarze, snowboardziści, miłośnicy sportów ekstremalnych, szkółki narciarskie, inwalidzi,
- Ochrona przed pogodą,
- Niezależność od siły wiatru.