Całoroczny Alpine Coaster

Nowy model zjeżdżalni Alpine Coaster niemieckiej firmy Josef Wiegand.

Wersja całoroczna Alpine Coaster 1.0 lub nowość! Alpine Coaster 2.0  tej zjeżdżalni jest w pełni demontowalna i można ją stosować na stokach wykorzystywanych w zimie tylko do celów narciarskich.

OPIS    TECHNICZNY

 Alpine –Coaster jest urządzeniem rekreacyjnym całorocznym, które zostało skonstruowane na bazie znanego letniego toru saneczkowego. Tak jak w przypadku jazdy na sankach napęd następuje przy pomocy siły ciężkości działającej na odpowiednim torze o spadku co najmniej 6 %.

Również w tym przypadku użytkownik sam decyduje o prędkości posługując się indywidualnie hamulcami.

Aby możliwie prostopadle wyprowadzić siły odśrodkowe sanek na zakrętach, rury zewnętrzne w tych obszarach są podwyższane. Alpine –Coaster nadaje się zarówno do ostrych zakrętów jak również bardzo dobrze sprawdza się na uskokach ( poziome zakręty).

Zakotwiczenie w podłożu ma miejsce przy pomocy wsporników stalowych, które są zabezpieczane przy pomocy kotwic ziemnych o długości 0,5m. Każdorazowo dwa wsporniki są łączone poprzecznie do toru jezdnego przy pomocy poprzecznicy i przyporządkowywane każdorazowo do siebie w odstępach 3 m , pod szyną jezdną . W przypadku miękkiego podłoża zabezpiecza się stabilność podpór stosując podsypkę z tłucznia.. Nie wymaga fundamentów!

Zasadniczo dostarczane są sanki dla dwóch osób, siedzących jedna za drugą. Po obu stronach sanek umieszczono dźwignie hamulcowe działające synchronicznie ,które są obsługiwane przez pasażera siedzącego z tyłu.

Pasażer siedzący z tyłu zapina 3 – stopniowy pas bezpieczeństwa a siedzący z  przodu ma do dyspozycji pas 2 – stopniowy.

Osoba siedząca z przodu trzyma się podwójnego uchwytu przy swoim siedzeniu. Amortyzatory wewnątrz i zewnątrz sanek w dużym stopniu przyczyniają się do odpierania siły podczas ewentualnego zderzenia lub uderzenia.

Dodatkowo sanki wyposażone są w oparcia tylnie, z których może korzystać pasażer siedzący z tyłu.

Ciężar sanek przenoszą na rury zewnętrzne cztery gumowe kółka, przy czym dwa przednie koła zawieszone są tak ,że pozostają ruchowe zarówno poziomo jak i pionowo. Tylnie koła są z reguły zaopatrzone w hamulce na siłę odśrodkową, które zapewniają ustawienie maksymalnej prędkości.

Aby podczas mokrej pogody nie powstawał poślizg pomiędzy kołami a rurami, pokryto rury w obrębie biegu kół farbą anty-poślizgową, gdy nachylenie stoku jest większe niż 15 %.

W przypadku odciągnięcia dźwigni hamulca do tyłu, dwa klocki hamulcowe od góry naciskają rury środkowe. Poprzez to sanki podnoszą się z rolek jezdnych i dolne płozy prowadzące od dołu naciskają pośrednie rury prowadzące lub rury hamujące.

Osiągnięty w ten sposób bardzo dobry efekt hamowania umożliwia bezpieczne korzystanie z toru Alpine-Coaster także w warunkach wilgoci, śniegu i mrozu.

Na końcówce toru instalowana jest automatyczna hamownia lub hamulce wiroprądowe  wymuszające hamowanie do bezpiecznej prędkości 0,3 m/sek.

Przy tej prędkości pasażerowie mogą bez problemu wysiąść z sanek.

Puste lub obsadzone pojazdy są transportowane do punktu startowego lub do systemu transportu w górę – automatyczny wyciąg o niskim prowadzeniu liny typu Wiegand.

Archiwa

Kategorie

Meta

Get In Touch

Latest Posts